![](https://cdn.myportfolio.com/16a989c3-5f7b-4503-9909-aa1c025778ab/2bdc4634-23df-4f5d-9c2e-a1bf86a748ef_rw_1920.jpg?h=515f77828990d125706d978cd400f60e)
Festiwal Góry Literatury to coroczne wydarzenie literackie powstałe w 2015 roku. Pierwsza edycja organizowana była w ramach Festiwalu Bieguny Kultury i trwała jeden dzień. Odkryto wówczas, że inicjatywa tego typu odpowiada na niezaspokojone potrzeby, co zaowocowało szybką ewolucją formuły. Aktualnie wydarzenie trwa około tygodnia, a w programie oprócz atrakcji związanych bezpośrednio z literaturą widnieją takie, które wpisują się w ogólną tematykę humanistyczno-kulturalną. Gospodarzami festiwalu są Olga Tokarczuk oraz Karol Maliszewski.
Nowy system identyfikacji dla Festiwalu Góry Literatury, to kompleksowy projekt, którego zakresem prac były badania (wywiady pogłębione z organizatorami, desk research, ankiety, analiza treści i mediów społecznościowych), wypracowanie strategii (osobowość, wartości, publiczność, misja, big idea, claim, wizja) oraz zaprojektowanie nowej identyfikacji wizualnej (logo, kolorystyka, typografia, materiały promocyjne etc.). Całość zwieńczona wielostronicowym raportem z etapu badawczego oraz dokumentem w postaci brand-manual'a.
Więcej o procesie można przeczytać tutaj (tekst w języku angielskim).
Zakres moich prac: koncepcja nowej szaty wizualnej, projekt znaku, projekt oraz skład brand-manual'a, pomoc w badaniach oraz wypracowywaniu strategii
Grupa projektowa: Agata Semenowicz, Michał Socha, Konrad Szewczyk, Konrad Parasiński
Rok: 2019
Status: projekt niewdrożony
Grupa projektowa: Agata Semenowicz, Michał Socha, Konrad Szewczyk, Konrad Parasiński
Rok: 2019
Status: projekt niewdrożony
![](https://cdn.myportfolio.com/16a989c3-5f7b-4503-9909-aa1c025778ab/6ff7c3dd-79db-4773-8747-c0748a0be8d0_rw_1920.jpg?h=c7b2c720207c45724532706d3a65d177)
Tworząc logo chcieliśmy połączyć wartości reprezentowane przez organizację, łatwość interpretacji ze względu na bardzo szeroką publiczność oraz nawiązać do znaku, który był dotychczas w użyciu.
Spośród kilkunastu stworzonych propozycji, ostateczny znak najbardziej odpowiadał stawianym przez nas wymaganiom oraz najlepiej wypadł w badaniach semantycznych. Na budowę sygnetu-
logo składają się dwie książki jednocześnie reprezentujące sudeckie góry.
logo składają się dwie książki jednocześnie reprezentujące sudeckie góry.
Słońce w znaku ma reprezentować plenerowy charakter festiwalu, aktywność oraz brak związania z konkretnym miejscem, gdyż festiwal jest rozproszony w obrębie Dolnego Śląska. Kolor użyty w logo jest nawiązaniem do lokalności (kolor gleby w okolicach Nowej Rudy i piaskowca wydobywanego na terenie Kotliny Kłodzkiej) oraz jest to ciepły stonowany odcień zwracający się bezpośrednio do wartości reprezentowanych przez Festiwal Góry Literatury.
![](https://cdn.myportfolio.com/16a989c3-5f7b-4503-9909-aa1c025778ab/868c7da6-b777-4acf-a80f-81d8965b3661_rw_1920.gif?h=c9bb81031340b1812c87ffb03a19fa9c)
![](https://cdn.myportfolio.com/16a989c3-5f7b-4503-9909-aa1c025778ab/9ed5a618-6d36-48ac-954d-37edf1f557e4_rw_1920.jpg?h=79ae7d619fb140e1812734755f703205)
![](https://cdn.myportfolio.com/16a989c3-5f7b-4503-9909-aa1c025778ab/69b48565-a154-44fd-973e-696138e6b780_rw_1920.jpg?h=a48262bb383e54c95198473af15f6725)
![](https://cdn.myportfolio.com/16a989c3-5f7b-4503-9909-aa1c025778ab/d0627f2b-100e-44b8-8ba1-78bbc804f786_rw_1920.jpg?h=85b65474cacd81fae6fbbb8d5a4a29eb)
![](https://cdn.myportfolio.com/16a989c3-5f7b-4503-9909-aa1c025778ab/f2fd7ad1-21f8-4960-9215-586e0e59a953_rw_1920.jpg?h=17cc3f3a87ef63a56abb1b2511376771)
![](https://cdn.myportfolio.com/16a989c3-5f7b-4503-9909-aa1c025778ab/fef30637-e504-40e0-9947-3ca602fa9a31_rw_1920.jpg?h=5fd1a6bc1bee8d05c98bce2bd84583d7)
![](https://cdn.myportfolio.com/16a989c3-5f7b-4503-9909-aa1c025778ab/0eee4242-7411-4fc0-8f3d-38017c92d739_rw_1920.jpg?h=49829cd52886fbd3fa1dd0b2350d8a6c)