Wiele drukarni czy agencji reklamowych wciąż stosuje przestarzały model sprzedaży, oparty na składaniu zamówień drogą mailową. Niestety takie rozwiązanie wydłuża proces decyzyjny, co ma negatywny wpływ na konwersję. Nowa platforma agencji Spark Promotions miała odejść od tego modelu, pozwalając klientom na dostosowanie swojego zamówienia z poziomu strony.
Zakres moich prac: kontakt z klientem, branding produktu, UX/UI design
Zespół projektowy UX/UI: Konrad Parasiński, Julia Gorlicka
Realizacja: YAX Interactive
Rok: 2020/2021
Zespół projektowy UX/UI: Konrad Parasiński, Julia Gorlicka
Realizacja: YAX Interactive
Rok: 2020/2021
Identyfikacja wizualna nowego produktu
Spark Ceramics to jeden z tych projektów, który miałem przyjemność współtworzyć od samego początku, włączając w to także wypracowanie znaku oraz key visual marki. Kolorystyka miała nawiązywać do podmiotu matki – Spark Promotions, jednak właściciel prosił o jej unowocześnienie.
Po zebraniu podstawowych informacji tożsamościowych, zaproponowałem identyfikację produktu przedstawioną w formie stylescape. Koncept na tyle się spodobał, że od razu został zatwierdzony a ja mogłem ruszyć dalej z projektowaniem sklepu.
Strona produktowa – konfiguracja produktu
Strona produktowa jednocześnie stanowi pierwszy etap konfiguracji produktu. Klient wybiera ilość sztuk, miejsce umieszczenia nadruku, technikę nadruku, zdobienia dodatkowe czy rodzaj opakowania. Całość jest na bieżąco kalkulowana z uwzględnieniem rabatów ilościowych.
Dodawanie plików
Po skonfigurowaniu produktu użytkownik przechodzi do etapu dodawania plików. Dla każdego obszaru ma możliwość naniesienia odpowiednich uwag. Spark Ceramics oferuje także dodanie logo klienta na wybranej ściance opakowania. Na potrzeby tej opcji zaprojektowałem serię ikon wskazujących umieszczenie nadruku.
Akceptacja wizualizacji
Po złożeniu zamówienia, klient otrzymuję link do wizualizacji. Na tym etapie może nanieść ostatnie poprawki, anulować część zamówienia lub zaakceptować wizualizacje i opłacić zamówienie.