Projekt powstał w ramach studiów Grafiki jako zaliczenie kursu Techniki Projektowania Graficznego. Zadanie polegało na zaprojektowaniu serii postaci, dowolną wybraną przez siebie techniką graficzną.
Zwiedzając labirynty Teplickich/Adrszpaskich Skał czy Gór Stołowych, zwyczajem jest doszukiwanie się w skalnych formacjach postaci i znanych kształtów. Część z nich ma już swoje nazwy oraz dopowiedziane legendy. Praktycznie zza każdego zakrętu wyłania się jakaś zastygnięta w ruchu postać. Miejsca te zainspirowały mnie do stworzenia tego projektu, łącząc projektowanie graficzne z fotografią.
Sam proces tworzenie postaci miał charakter modułowy, bliźniaczo podobny do tego, którego używam w projektowaniu stron internetowych oraz aplikacji – atomic design. Najpierw tworzymy bazę atomów (wycięte elementy skalne z fotografii), z których powstają molekuły (tułowia, kończyny, głowy), następnie łączymy to w warianty, tworząc organizmy (gotowe postaci). Finalne organizmy mogą zostać wykorzystane do dalszych działań, np. foto-manipulacji.
Prywatnie, jest to miejsce, do którego uwielbiam jeździć, żeby odpocząć. W szczególności polecam je odwiedzić z samego rana, kiedy promienie słońca dopiero zaczynają się przebijać przez formacje skalne, a na szlaku nie ma ani jednej żywej duszy. Panuje tam wtedy bardzo specyficzny, wręcz magiczny klimat.